AlphensKozakkenkoor bijt "spits" af in RK Kerk Hoogmade

Categorie: Zondag 15 September 2024
Locatie : Onze-lieve-vrouw Geboortekerk, Kerkstraat 59, 2355 AH Hoogmade
Tickets:

Bijna vijf jaar na de grote brand in de O.L.V. Geboortekerk in Hoogmade mag het Alphens Kozakkenkoor als eerste de kerk inwijden met een prachtig concert op 15 september 2024. Mede door de inspanning van vele vrijwilligers staat er weer een prachtige en karakteristieke OLV Geboortekerk. Onder aansturing van voorzitter Leo van Rijn is er veel tot stand gekomen in deze mooie gemeente met steun van zijn inwoners. Het Alphens Kozakkenkoor heeft besloten ook daar een steentje aan bij te dragen en zullen 50% afdragen aan de voorzitter die daar nog wel een goede besteding voor weet in de kerk.

Het koor, uniek in samenstelling in Nederland, met de begeleiding van het professionele trio Esperanza. Zij hebben al een jaar het publiek weten te verrassen. Met de bajan , balalaika en bas-balalaika wordt het koor op virtuoze wijze begeleid en zijn er intermezzo’s waar zij helemaal los gaan op de instrumenten. Verder zullen de bajanisten Arkadi Gankin en Sheila Moens de begeleiding van het koor completeren. Kazachstaanse sopraan Yelena Guryeva zal ook haar bijdrage leveren en ook samen met het koor.
Met de goede akoestiek in de kerk zullen de Alphense Kozakken weer graag met passie hun stem laten horen. En dirigent Arkadi Gankin zal het publiek met zijn koor weer enthousiast maken om ook in Hoogmade met staande ovatie het podium te kunnen verlaten.
Het Alphens Kozakkenkoor heeft veel te bieden maar het is ook zeker de moeite waard de kerk in al zijn schoonheid te bewonderen. Een staaltje vakwerk waar Hoogmade trost op mag zijn. En deze markante kerk zal nog lang het gezicht op Hoogmade bepalen. U bent allen dan ook van harte welkom op zondagmiddag 15 september 2024 om 14:30 uur in Onze Lieve Vrouw Geboorte Kerk.

(kinderen t/m 12 jaar gratis onder begeleiding)

kooresperanza1.png