Verrassingsconcert voor Tsjernobylkinderen

Toegankelijkheid: Besloten
Tickets:
Omschrijving:

24 april 2018 heeft het Alphens Kozakkenkoor een verrassingsconcert gegeven voor een groep kinderen uit Stjernobyl. Deze zijn 8 weken bij gastgezinnen in Alphen aan den Rijn en omgeving ondergebracht. De kozakken hebben allemaal enthousiast gereageerd om voor deze kinderen, begeleiders en gastgezinnen een gratis optreden te verzorgen. Voor dirigent Arkadi Gankin ,geboren in Wit-Rusland, weer een leuke kennismaking met land- en taalgenoten.  Het Alphens Kozakkenkoor wat alles in het Russisch zingt maakt het niet veel mee in Nederland dat er met een aantal liederen enthousiast werd meegezongen. De kinderen waren ook blij verrast dit mee te maken. Het Alphens Kozakkenkoor heeft veel respect voor alle begeleiders, gastgezinnen, stichting MAX voor zijn gastvrijheid en allen  die er gezamenlijk voor hebben gezorgd dat deze kinderen een aantal onvergetelijke weken heeft beleefd in Alphen aan den Rijn en omgeving.

Wij waren blij daar een kleine bijdrage aan te kunnen leveren.